Αρχική σελίδα » ΔΠΜΣ "ΜΒΑ in Strategic Management and Competitiveness - Στρατηγική Διοίκηση και Ανταγωνιστικότητα (ΣΔΑ)" με 2 ειδικεύσεις » 2η Θεματική Ενότητα

2η Θεματική Ενότητα

Η θεματική ενότητα «Μαθήματα Υποδομής ΙΙ : Οικονομικά για Διοικητικά Στελέχη» δημιουργεί το απαραίτητο υπόβαθρο γνώσεων οικονομικής θεωρίας σε διοικητικά στελέχη επιχειρήσεων σε τομείς που αφορούν την λειτουργία της επιχείρησης με την ευρεία έννοια του όρου.

Η ύλη της συγκεκριμένης ενότητας ξεκινά με την επισκόπηση των βασικών αρχών που διέπουν την οικονομική δραστηριότητα και την κατανόηση του ρόλου των μακροοικονομικών εργαλείων και πολιτικών (υποενότητα «Μακροοικονομική και Οικονομική της Ανάπτυξης»). Στη συνέχεια, θα μελετηθούν τα διαχρονικά μακροοικονομικά υποδείγματα και θα συνδεθεί η οικονομία μίας χώρας με το διεθνές χρηματοοικονομικό περιβάλλον. Καλύπτονται τα ακόλουθα αντικείμενα:

  1. Βασικές έννοιες, πληθωρισμός, οικονομικοί κύκλοι,
  2. Μακροοικονομικά υποδείγματα, η Κεϋνσιανή προσέγγιση το υπόδειγμα IS-LM,
  3. Μακροοικονομική πολιτική,
  4. Χρήμα και τραπεζικό σύστημα,
  5. Ανοικτή οικονομία, το υπόδειγμα Fleming Mundell,
  6. To διεθνές χρηματοοικονομικό σύστημα.

­­­

Κατόπιν, στην υποενότητα «Θεωρίες της Επιχείρησης» θα εξεταστούν οι θεωρίες και στρατηγικές των επιχειρήσεων για απόκτηση διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, και θα αναπτυχθούν τα τέσσερα θεωρητικά πλαίσια (της δύναμης του κλάδου- ανταγωνιστών, του κόστους συναλλαγών, των πόρων- γνώσης και αυτό της συμπεριφοράς και σύγκρουσης) στη στατική και εξελικτική τους διάσταση, τα τέσσερα βασικά είδη στρατηγικών κινήσεων και θα μελετηθεί η σχέση διατηρήσιμου πλεονεκτήματος επιχειρήσεων και οικονομικής διατηρησιμότητας.  Καλύπτονται τα ακόλουθα αντικείμενα:

  1. Γιατί υπάρχουν επιχειρήσεις;
  2. Τι προσδιορίζει το «άριστο» μέγεθος και όριο της επιχείρησης;
  3. Ποιο μείγμα στρατηγικής είναι καλύτερο για να επιτευχθεί διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Τέλος, στην υποενότητα «Μικροοικονομική και Οικονομική της Διοίκησης και των Οργανισμών». Εξετάζονται τα κύρια εργαλεία οικονομικής ανάλυσης της διοίκησης των επιχειρήσεων και οργανισμών.  Καλύπτονται τα ακόλουθα αντικείμενα:

  1. Θεωρία του Καταναλωτή: Προτιμήσεις και Ωφέλεια. Επιλογή. Εισόδημα και Υποκατάσταση. Ατομική και Αγοραία Συνάρτηση Ζήτησης. Πλεόνασμα Καταναλωτή. Αγορά και Πώληση Αγαθών. Διαχρονική Επιλογή.
  2. Θεωρία Παραγωγής - Κόστους: Θεωρία παραγωγής. Θεωρία Βραχυχρόνιου Κόστους. Μεγιστοποίηση Κέρδους - Προσφορά. Τέλειος Ανταγωνισμός (βραχυχρόνια ανάλυση). Ισορροπία Αγοράς - Αποτελεσματικότητα.